- В лондонской галерее Tate Modern откроется выставка одной из самых дорогих из ныне живущих художниц Яёи Кусамы. Там покажут ее зеркальные инсталляции
- Yayoi Kusama Infinity Mirrored Room
- Review: “ Yayoi Kusama: Infinity Mirrors” — Of Dots And Emptiness
- «Бесконечные зеркала» 89-летней Яёи Кусама — самое популярное шоу США
- Бесконечные зеркала Яёи Кусама поражают воображение
- Яёи Кусама самая продаваемая женщина-художница на планете
- Бесконечное зеркало своими руками
В лондонской галерее Tate Modern откроется выставка одной из самых дорогих из ныне живущих художниц Яёи Кусамы. Там покажут ее зеркальные инсталляции
В галерее современного искусства Tate Modern в Лондоне откроется выставка знаменитой японской художницы Яеи Кусамы.
На выставке представят две тотальные инсталляции Кусамы — вариации ее знаменитой зеркальной комнаты Infinity Mirrored Room. Одна из них — Infinity Mirrored Room — Filled with the Brilliance of Life — наполнена разноцветными световыми элементами, а в другой — Chandelier of Grief — на темном фоне висят вычурные канделябры.
Инсталляции-комнаты — самые масштабные произведения художницы на данный момент. Кроме них в галерее можно будет увидеть видеозаписи ранних перформансов Кусамы.
Выставка пройдет с 29 марта 2021 года по 27 марта 2022-го. Скоро на нее можно будет предзаказать билеты.
Яёи Кусама 91 год. Она одна из самых дорогих современных художниц, в 2014 году ее работа «Белый N28» (1960 год) была продана на аукционе Christie’s за $7 млн 109 тыс. — это одно из самых дорогостоящих произведений искусства, созданных ныне живущей женщиной-художницей.
Она известна своими масштабными инсталляциями и узнаваемым орнаментом из разноцветных
или монохромных кружочков, за что ее прозвали Polka Dot Queen. Ее работы выставлялись в крупнейших музеях мира — от Центра Помпиду в Париже до нью-йоркской МоМА.
Кусама также сотрудничала с модными брендами — так, в 2012 году художница вместе с Марком Джейкобсом создала коллекцию для Louis Vuitton.
Источник
Yayoi Kusama Infinity Mirrored Room
Загрузил: ERIC MINH SWENSON
Длительность: 1 мин и 52 сек
Битрейт: 192 Kbps
Infinity Mirrors Special Exhibition By Yayoi Kusama At The Broad Los Angeles
Yayoi Kusama Obsessed With Polka Dots Tate
Infinity Dots Mirrored Room Yayoi Kusama
Yayoi Kusama Fireflies On The Water 2002
Whitney Museum of American Art
How To Make A Modern Led Infinity Illusion Mirror
Yayoi Kusama Interview Earth Is A Polka Dot
Yayoi Kusama Infinity Mirrors At The Hirshhorn In Dc
Yayoi Kusama Infinity Mirrors Arts Npr
Infinity Mirror Mineshaft Coffee Table
Diy Infinity Mirror Coffee Table
Yayoi Kusama S Obliteration Room Tateshots
Experience Yayoi Kusama S Limitless Infinity Mirrors Exhibit
The Story Of Artist Yayoi Kusama By Lillian Gray
Boeing 747 400 Miami Take Off In Heavy Rain Cockpit View
How To Make An Led Infinity Illusion Mirror
I Built An Entire Room Made Completely Out Of Mirrors
Yayoi Kusama Interview Let S Fight Together
Vr180 Teamlab Borderless 2019 08 07
Infinity Mirror Room By Yayoi Kusama Voorlinden Museum
hiquirin ひきりん i n ベルギー
Voice Of The Heroes Lil Baby Lil Durk
Гр Эксклюзив Рик1Е Ава
Анет Сай Мотылёк
Узбекские Хиты 90 Х
Нахушев Рустам Опустилась Ночь Над Магаданом
Koop Summer Sun Carlito Remix
Пародия Пикачу Sonic Exe
Vocaloid Rus Cover Len J Am Neri No Hoshizora Harmony Team
Евгений Дятлов Смотрины
Мсц Ехб Альбомы
Раисат Ахмедова 2021
Scooter Remix 2020
Roblox Friday Night Funkin Animation
Kozlarimdan Oqadi Yoshlar To Xtamay Mp3
Спектакль Фантасмагория Пиковая Дама
Uplifiting Trance Mix 2021 Ahmed Romel Necropolis Uplifting Mix By Yuna Moonlight
Нексюша На Твиче Slowed
Yayoi Kusama Infinity Mirrored Room
Метропоезд 81 740 4 На Станции Комсомольская
Boris Brejcha Paul Kalkbrenner Faithless Daft Punk Whomadewho Astronaut Vasho Mix
How To Hack Freefire Store No Ban Safe
Halloween Update Blu Ray Original Ending Sequel Ideas
Conquering 3V3 With Untamed Power
Asher Fulero Nocturne
Mega Man 7 Junk Man X Style Remix
Триллер Хватаем И Валим D
Final Fantasy Xv Ffxv Pitioss Dungeon Location Walkthrough Secret Dungeon Best Loot Gear
Нефиксаемый Чит Работает На Всех Режимах Mad City Jailbreak
Echidna Wars Dx Messed Up Lizardman General Vore
Источник
Review: “ Yayoi Kusama: Infinity Mirrors” — Of Dots And Emptiness
My son and I visited Seattle Art Museum’s current exhibition, Yayoi Kusama: Infinity Mirrors on Friday. We spent some one-on-one time in the famous Infinity Mirror Rooms on their West Coast tour from the Hirshhorn Museum and Sculpture Garden in Washington, D.C., where the exhibit premiered.
We step inside the rooms, each a singular vision: polka dots, tentacles, brightly-colored pumpkins, amoeba-like protrusions and the mirrors that surround us and multiply the scenes endlessly. Stepping into the Infinity Mirrored Room–Aftermath of Obliteration of Eternity feels like being in the middle of the action of one of Kusama’s “happenings,” her live 1960s art performances in New York City, with polka dot-painted live models. These are some of the many visual tropes that Kusama connects back in time to her early life experiences.
Kusama’s difficult childhood saw episodes of physical abuse from her mother, who also tasked her to spy on her father in flagrante delicto of his extramarital affairs. It’s effect was that the artist gained a lifelong distaste for sexual intimacy, and a consummate disregard for the male organ. The protruding phallic appendages in Infinity Mirror Room — Phalli’s Field are white with red polka dots, and appear like lost limbs, twisting in the wind. Alive, but in chaos. They are flaccid and undisciplined.
As a 10 year-old child, Kusama experienced aural and visual hallucinations, ones involving images of flowers that spoke to her. She had a fascination with the round, white stones of the riverbed near her childhood home in Matsumoto. Kusama also saw patterns in fabric come alive that seemed to envelop her and wipe her out. It is important to acknowledge that the artist’s mental illness, experienced in recurring hallucinations, severe anxiety and obsessions with trauma during her life, informs much of her prodigious oeuvre, telling the story of how she experienced (and suffered) life as a child.
“My desire was to predict and measure the infinity of the unbounded universe, from my own position in it, with dots.”
What appear dis-empowered, phallic shapes, pointing irrelevantly in random directions, are much more than they seem. When Kusama is creating such images in her art, I would argue that she’s working through a particular wound in her psyche. Perhaps the image of her father having sex with other women as a child. The deep indignity and betrayal — the chaos of irrelevance. But out of these painful memories of her experiences, she manifests something new and beautiful: images of transcendent limbs . . . white amoeba-like shapes. They are white-colored, pure, but now pockmarked with red dots. The betrayal of the flesh, is, in front of your eyes, rebirthed as piled-up sculptural “accumulations,” phalluses that seem to tryst with life, remade freshly present to our moral consciousness.
Why? They are forms of catharsis in action. They are the ultimate transcendence of suffering. A multi-dimensional workshopping of Kusama’s childhood angst in the form of an artistic passion play, one that rewinds back to the pain, and the fear, perhaps to the artist’s watching her father’s sexual infidelities in physical progress. Or, perhaps, from the hurt of arguing with her mother every day, who never supported Kusama’s desire to become an artist — seemingly, the second major betrayal in her life.
“Thousands of illuminated colours blinking at the speed of light — isn’t this the very illusion of Life in our transient world?”
There is a reverence for nature in Kusama’s art that washes over us with the raw power of Whitman’s poetry, a cleansing of sorts that awaits all those who choose to embrace nature’s simple beauty. Kusama’s art is a transcription of her life that ceaselessly reaches toward her own rediscovery and rebirth. The dots that seem to float over us in The Obliteration Room, 2002-present are the finely-washed stones of the river of her childhood. Her giant, ornately-decorated flower sculptures are the plants which spoke to her as a child. The teeming, alive patterns of lanterns, shapes, and vivid colors are the fabric patterns under whose intensity she felt subsumed as a young girl.
As we step into the quiet spaciousness of the Infinity Rooms, it happens.
“The positive and negative become one and consolidate my expression. And that is when I achieve obliteration.”
Kusama’s “obliteration” is her introspective process of self-effacement in the face of creation. One in which she realizes she is only one infinitesimal part in the cosmic energy of life and the endless cycle of life and death. It may be when you step inside, a subject within the physical interior of the Infinity Box that appears without confines. You erase assumptions of self-aggrandizement, of ego. You embraces a sense of selflessness, and approach an understanding of the cycle of infinity that is constant change, this processes of entropy happening around us. You’re a small part in this great, transitory cloud of dots, colors and lights. Humbled, in a more present, human dot. The Infinity Mirror Rooms are the center of Kusama’s art-making process, that in the course of her lifetime of making art, took on various forms of expression: repeating physical shapes, reproducing photographic images and what feels like an epiphany in a box of wonder, of reverence.
But it doesn’t end there.
Thinking about Kusama’s art, I find the Buddhist concept of “emptiness” to be useful. First, we are all uncertain expressions of a world that is passing. It begins with your own realization of the great cloud of dots, of which your are a part: your own “emptiness of essence.” But your dot is not filled in, because you have no intrinsic nature, in and of yourself. Second, your “emptiness” becomes a powerful thing when you’re awakened to the possibilities of wisdom, compassion and love. Call it Buddha-nature. Enlightenment. Bliss. It is the fusion of this positive awakening with your negative emptiness of essence that unites and forms the physical reality of our world.
“I want to lift my heart towards a brighter future, with a sense of reverence for human beings, asserting that we are much more than wretched insects in an unimaginably vast universe.”
From even my brief experience of being immersed in Kusama’s world of fantastical dots, phallic shapes, brightly-hued pumpkins, lights and lanterns, I learn from her art — it is a sense of the infinite flux of the world, and how small we seem in it. Kusama’s own “obliteration,” the moment when her ego dissolves into her awakening to her own sense of place in the universe, makes such an introspective vision of her life that much more powerful. Because it reaches through us, emotionally, and disquiets our daily mundanities with an image of how resilient and powerful the female psyche is. That in the course of oppressive human history, the female consciousness must always stand triumphant, and beautiful. In the end, Yayoi Kusama’s dots win.
Could all this be somehow related to what Thich Nhat Hanh calls “interbeing”? Does Kusama, with her life’s work, affirm the interconnection of the essence of all things? A practice of awakening, of living within a positive kind of emptiness that serves others, with a “sense of connection, compassion and love.”
Kusama’s art serves as our gentle guide to this sense of emptiness — one that gives us pause, that gives us a sense of place, just as she found in the very bosom of her own art. The soft stones in the riverbed near her childhood home. It’s the experience of infinity, in an instant of time. A sense of place in what seems like the chaos of our modern world. It’s a feeling of hope, of connecting the Kusama dots that can bind us all together. In our technology-driven, hyper-commercialized world, loosing yourself in the dots becomes a very real and positive thing.
If you liked this post, let me know with the applause button. I welcome all comments and feedback.
Источник
«Бесконечные зеркала» 89-летней Яёи Кусама — самое популярное шоу США
Билеты на дико популярную выставку «Yayoi Kusama: Infinity Mirrors» (Яёи Кусама: Бесконечные зеркала), которая будет проходить в США с 18 ноября 2018 г. по 17 февраля 2019 г., были почти раскуплены в день поступления.
Бесконечные зеркала Яёи Кусама поражают воображение
Интерес к выставке-шоу, которая откроется 18 ноября 2018 года и завершится 17 февраля 2019 года, огромен, что показывает потрясающие перспективы бесконечных зеркал (Высокий художественный музей, 1280 Peachtree St. NE, Атланта. 404-733-4400, high.org ).
Выставка бесконечных зеркал Яёи Кусама представляет собой 6 зеркальных комнат, наполненных работами художницы. Благодаря эффекту бесконечного зеркала, у человека возникает ощущение погружения в бесконечность, наполненную удивительными образами Яёи Кусама.
Предполагается, что посетители должны планировать провести два часа на выставке. Одновременно в любую из комнат-зеркал Infinity (их шесть) допускается не более двух-трех человек. Номера не огромны — комната с тыквой, например, составляет 13,6 фута на 13,6 фута на 9,6 фута, согласно Los Angeles Times, но они кажутся огромными внутри.
Нынешняя выставка, одна из самых полных за последние 20 лет, также включает в себя множество работ из всей карьеры Кусамы, в том числе скульптуры и картины.
Яёи Кусама самая продаваемая женщина-художница на планете
Яёи Кусама, теперь ей 89 лет, стала самой успешной женщиной-художницей на планете
Самая продаваемая художница в мире, Яой Кусама сумела преодолеть бесчисленные препятствия на пути доведения своего радикального художественного видения до мировой сцены. На протяжении десятилетий ее работы выходили за грань привычного художественного восприятия, отчуждая ее от сверстников и сильных людей в мире искусства.
Кусама была аутсайдером со всем, что у нее было — травмой взросления в Японии во время Второй мировой войны, жизнью в неблагополучной семье, которая препятствовала ее творческим амбициям, сексизму и расизму в искусстве, психическим заболеванием (примерно с середины 1970-х годов Яёи Кусама живет в психиатрической клинике в Токио и продолжает создавать новые работы в своей студии, которая расположена по соседству с госпиталем).
Бесконечное зеркало своими руками
Бесконечное зеркало представляет собой пару параллельных зеркал, которые создают серию меньших и меньших отражений, которые, кажется, уходят в бесконечность. Они используются как комнатные акценты и художественные работы (на видео можно посмотреть, как сделать бесконечное зеркало своими руками https://youtu.be/sAPGw0SD1DE ) .
Чтобы сделать бесконечное зеркало, нужны два зеркала, светодиодные ленты или светодиодные лампы, деревянная подставка и провода для подключения. Все делается изумительно просто.
Пример бесконечного зеркала лишний раз показывает, как зеркало с подсветкой можно превратить в произведение искусства.
Источник