Как работают сервисные службы аэропорта?
Вы уже знаете, как выбрать отель по карте?



начните отслеживать дешевые билеты заранее — то есть прямо сейчас!
Летать я люблю и летаю я много с тех пор, как перестала бояться летать на самолете. И всякий раз я с почти благоговением смотрю на людей в униформе, которые суетятся вокруг самолета, размахивают флажками и с пониманием перемигиваются.
Я давно подозревала, что все у них происходит по определенной строго отработанной схеме. И действительно, у этих людей есть главный, которого можно метафорично назвать дирижером вылетов – человек, который отвечает за то, чтобы самолет после посадки за очень короткое время – нередко всего около 30 минут – подготовить к обратному вылету и перевозу пассажиров.
Как такой человек называется по-русски, я не знаю – может быть, кто-нибудь из читателей подскажет? Будем называть его сегодня «дирижер».
А в международном пространстве такого человека называют Ramp-Agent.
Самолет заходит на посадку в аэропорту Дюссельдорфа
Задача дирижера – принять самолет на место парковки и отправить на вылет. А между этими двумя моментами разгрузить-загрузить багаж, заправить самолет топливом, высадить прибывших и посадить отправляющихся пассажиров и уладить много других важных пунктов, без которых самолет не может отправиться в полет.
Итак, самолет приземлился и дорулил до места парковки. В этом момент, если вы замечали, капитан говорит в микрофон «Место парковки». После чего все наперегонки отстегивают ремень и вскакивают со своих мест, чтобы потолкаться в узком проходе, пока работники на земле устанавливают тормозные запоры под колеса и подключают самолет к большому черному кабелю – электричеству. Оказывается, это нужно для того, чтобы во время разгрузки-загрузки самолета можно было выключить двигатели.
Когда пассажиры и багаж покинули самолет, начинается загрузка чемоданов новых пассажиров. Этого-то мы и ждем! Но оказывается, когда самолет еще в полете, сотрудники специальной службы аэропорта составляют план складирования багажа с целью оптимального размещения чемоданов и сумок – с точки зрения равномерного распределения веса по багажному отделению. После этого план складирования согласовывается с капитаном судна.
Следующий пункт – заправка самолета. Необходимое количество керосина рассчитывается исходя из количества зарегистрированных пассажиров, веса багажа, длины перелета и погоды. Окончательное решение по этому пункту опять принимает капитан судна.
Между тем дирижер дирижирует уборкой салона и сотрудниками, которые загружают на борт еду, напитки, газеты и дьюти-фри-товары. Дирижер должен проверить, что количество загруженных обедов соответствует числу зарегистрированных на рейс самолетов. Кроме того, дирижер должен постоянно быть в контакте с сотрудниками на регистрации и следить за тем, что если, например, зарегистрировались пассажиры с маленькими детьми или пассажиры в инвалидной коляске, то они должны быть проведены в салон в первую очередь. Кроме того, если кто-то из пассажиров потерялся в дьюти-фри и не пришел на посадку, задача дирижера – найти багаж этого бедолаги и изъять его из самолетного брюха. После того, как все это улажено, дирижер подписывает необходимые бумаги у капитана, захлопывает дверь и убегает дирижировать следующим самолетом. Такой вот концерт. Полетите в следующий раз в Европу, понаблюдайте за дирижером со знанием дела!
Источник
What Is Ramp Model?
- anonymous
When you require a defintion of us, you must give us a little context at least.
Here is one RAMP model:
An easy model that you can use to evaluate your business ideas you come up with. This is called the RAMP model.
Let’s start with the first letter, R, which stands for Return. Return really is return on investment.
R | Discuss Exit Strategy (acquisition or IPO) |
R | Is it profitable? Will your revenues be higher than your expenses? |
R | Time to breakeven (how long before cash flow positive? How long until the company begins to have an aggregate net income) |
R | Investment Needed. How much money will it take to start-up this venture. Will it be $20,000, $200,000, or $2,000,000? |
Now let’s look at A. A stands for advantages.
A | Look at cost structure (suppliers, what each element will cost to source or manufacture) |
A | Barriers to entry (large competitors, regulations, patents, large capital requirements. If there are many barriers to entry, it will be difficult to enter a market. The higher the barriers to entry, the more disadvantaged you will be. |
A | Intellectual Property. Do you have a proprietary advantage such as a patents or exclusive licenses on what you will be selling. |
A | Distribution Channel. How will you be selling your product? Will you sell it direct to the consumer via the Internet, sell it to wholesales, sell it to businesses, or sell it to retail stores. If can develop a unique distribution channel this can surely be an advantage. |
Now let’s look at M. M stands for Market.
M | The Need. Is there a big need for this product or service. Try to avoid ideas that sound cool but there is no real need for. Make sure your product or service fills and need or solves a problem. |
M | Target market (who are you selling to? businesses? consumers? what demographics?) |
M | Analyze target market (who are you selling to? businesses? consumers? what demographics?) |
M | Pricing (what you they charge, what will be the price, will there be a high enough markup). |
M | Analyze market size |
Finally let’s look at P. P stands for potential.
P | Risk vs. Reward. How risky is the opportunity? If it is very risky, it there a chance for the business to do very well. Will there be a high reward for the founders and investors if the company succeeds? |
P | The Team. Is the team right for the business. Do you have knowledge in this area. |
P | Timing. Is the market ready for your product. You may have a great idea for flying cars, but if consumers are not ready for your product you may not be able to turn your idea into a successful business. |
P | Goal Fit. Does the business concept fit the goals of the team to create a high potential or lifestyle business? |
By using the RAMP model, you should be able to do a thorough job analyzing your business ideas and opportunities presented to you.
And here is another ramp model:
A key distribution center (KDC) of a network is a server enabling private communications within groups of users. The center provides the secret keys for encrypting and decrypting the messages. A distributed key distribution center (DKDC) is a set of servers that jointly realizes a KDC. In this paper we introduce a ramp model for unconditionally secure DKDC. In the ramp approach, the required resources (randomness, information storage, messages to be exchanged, etc.) can be reduced at the cost of a security degradation which depends on the size of the coalition of users who tries to break the scheme. We show lower bounds on the amount of information needed to setup and manage such a DKDC and describe a simple protocol meeting the bounds.
If you google the phrase, ramp model, you may find what you want.
Источник
Airline Ramp Service Jobs
Getting airline ramp service jobs can be the beginning of a great career in the airlines field.
While the job requires an individual to be strong and hard-working, it can pay off in the long run.
The Bureau of Labor Statistics expects the airline industry to vastly increase in terms of the number of passengers and cargo that will be carried in the next few years. Many airports are already adding new planes and expanding their airport terminals to be able to handle this increase. With the increased air traffic and passengers, you can be sure that airline ramp service jobs will also increase, too.
Job Responsibilities
Those who work near the airport terminals doing such work as loading and unloading baggage or driving the airport service vehicles are referred to as ramp personnel. Ramp staff are almost never hired by airports, but often by airlines, and just as often by contractors who have an agreement with a specific airport. There are various types of ramp positions, and these may be combined with other tasks (especially at smaller airports) – including working at the ticket counter.
Did You Know? Boeing’s most popular aircraft is the 737.
Airline ramp service jobs primarily involve the moving of luggage to and from the aircraft to the baggage area in the airport. It includes operating motorized equipment such as belt loaders, lift trucks, tugs, and bag carts. Other tasks that ramp staff handles is operating air start units, cleaning the aircraft and lavoratories, and using de-icing equipment. They will also need to use a computer to fill out reports and possibly help passengers file claims on damaged or missing luggage.
At smaller airports you may be required to help move aircraft into a parking position, as well as direct the pilot where to move it. You may also provide other services to the pilot and crew, such as driving them to the terminal, restaurants, car rentals, and meeting other needs that they may have.
Job Requirements
The job is very physical and applicants will need to be able to repeatedly lift and move objects weighing up to 70 pounds (some airports may require more). At times, it will also involve carrying heavy objects up and down aircraft stairs. Being able to bend and stoop, climb and kneel are also required at times as you load luggage into compartments under the aircraft.
Much of the work of a ramp agent is outside in all kinds of weather. Tight deadlines with aircraft scheduling will mean that you will need to work fast on the job. There is plenty of noise from jet aircraft, too. You will be expected to wear a uniform at all times and maintain a well-groomed appearance. Some airlines only offer limited uniform sizes to ensure a good weight-to-height ratio. You will also be required to work some overtime, and on some weekends and holidays, which are often the busiest times for passenger flying. Being able to work well with others as a team is very important. Some ramp staff personnel are unionized.
Training & Degrees
Airline ramp service jobs are entry level, especially at smaller airports. The only education you will need is either a H.S. Diploma or a GED. Larger airports may require a college degree. The airline will provide you with the training you need, which may be at another location. You will also need to be at least 18 years old and have a valid driver’s license with a good driving record. Being able to communicate well in English is also essential, since you will at times need to communicate with pilots, other ramp personnel, and you will need to write reports, too. You can probably expect to be required to type at a speed of at least 30 words per minute.
People who work at airports are also required to be able to get a background check that goes back at least 10 years. It will need to be free of any criminal convictions. You will also need to be able to get a Secured Identification Display Area (SIDA) badge. Passing a drug test should also be expected.
Salary & Benefits
Many airline ramp service jobs have excellent benefits which is one good reason to get into working at an airport. Benefits may include things like medical, dental and vision coverage, disability coverage, life insurance, paid vacations and sick leave, travel privileges, retirement programs, long-term care, and more.
You can expect the pay to be partly based on the size of the airport or airline.
Hourly pay generally runs between $12 and $24.
Источник
Линейно-временная функция (Ramp)
Для управления переменной (уставка SP), задающей значение технологического процесса, по закону линейно-нарастающей функции используется функциональный блок Ramp. Данная задача востребована часто при процессах нагрева или охлаждения для различных инертных процессах (крупные печи, научные внедрения, пищевая промышленность).
Обрабатывает входные значения технологического процесса и формирует выходной аналоговый сигнал, который является уставкой для работы конкретного регулятора. Линейно-нарастающая функция предназначена для растянутого во времени достижения заданной уставки технологическим процессом. Разрядность процесса прироста или замедления зависит от быстродействия процессора (скважности), чем выше разрядность, тем с большей точностью (ровнее линия) будет вестись процесс.
Блок поддерживает возможность временного прекращения набора/снижения линейно-нарастающей функции в зависимости от потребности технологического процесса (например, при отсутствии необходимости регулирования).
Логика работы функционального блока позволяет добиться достижения плавающей уставки (FSP) до статической уставки (SP) за заданное (RAMP_TIME) время. Данное замедление регулированием технологического процесса требуется для инерционных процессов.
Назначение входов и выходов функционального блока
Входы: | Тип | Описание | Выходы: | Тип | Описание |
---|---|---|---|---|---|
START | BOOL | Разрешение для начала расчёта | OUT | REAL | Выход плавающей уставки на регулятор |
SP | REAL | Значение статической уставки | FSP_SP | BOOL | Выход равен статической уставке |
PV | REAL | Значение измеряющей переменной процесса | FSP_PV | BOOL | Выход равен измеряемому значению |
RAMP_TIME | TIME | Заданное время | |||
INDIRECT | BOOL | Направление наклона прямой |
Особенности применения
Угол наклона линейно-нарастающей функции при первоначальном воздействии (START) происходит по времени (RAMP_TIME), все последующие скачки статической уставки (SP) происходят по скорости один градус в минуту.
Рекомендации по применению
Выход с функционального блока служит уставкой для регулятора. Переменные FSP_SP FSP_PV, обеспечивают визуализацию присвоенных в теле блока значений выходу. FSP_SP присваивается в случае если измеряющая процесса перешла границу SP, а FSP_PV если на вход блока START присваивается значение FALSE. Если переменная INDIRECT активирована (TRUE), то меняется геометрическое расположение угла наклона FSP на противоположное и функция. От выбора значения этого входа зависит характер работы блока линейно-нарастающий или линейно-убывающей функци
Источник